Bessere Risikoanalysen für unser
Derivatemanagementsystem

Senken Sie Ihre Kosten und nutzen Sie Ihr Kapital optimal mit unserer gehosteten Lösung für den Derivatehandel und die operative Abwicklung.

OpenLink Collateral Management Solution

Kohle – umfassende Verwaltung
dieser Energieressource

Versorgungsmanagement und Handel für eine grundlegende Energieversorgung

Kohle – Energie

Auszeichnungen für das Sicherheitenmanagement

Analysten loben unsere Lösung für das Sicherheitenmanagement, die eine anlageübergreifende Produktpalette mit der nahtlosen Integration zwischen Sicherheiten- und Risikomanagementfunktionen verbindet.

OpenLink-Lösung für das Sicherheitenmanagement

Rohstoffbeschaffung & Risikomanagement

Transparenz, Kontrolle & Compliance, Prognosen ... Verwalten Sie Ihre Gesamtmarge in der Lebensmittel- & Getränkeindustrie

Lebensmittel und Getränke

Agrarrohstoffmanagement

Ermitteln Sie Ihre Positionen, Risiken sowie Gewinne und Verluste für alle Rohstoffe und Finanzinstrumente und analysieren Sie einzelne Transaktionen, die Anlass zur Sorge geben.

Vorbereitet auf die Einhaltung gesetzlicher Vorschriften

Unsere Dodd-Frank-Compliance-Lösungen sind hochwertige Lösungen mit unmittelbaren Vorteilen, die Sie bei der Einhaltung der behördlichen CFTC-Compliance-Standards unterstützen.

Verbesserte Entscheidungsfindung ...

durch ganzheitliches Edelmetallbarren-Management. Die bewährte Lösung für Metalle ermöglicht Unternehmen die Verwaltung ihrer Derivate und komplexe Bewegungen physischer Metalle.

Verbessern Sie die Abläufe Ihres Treibstoffmanagements

Erfahren Sie mehr darüber, wie Fluglinien Kosten in ihrer Treibstofflieferkette senken und die Produktivität der an den verschiedenen Aspekten des Treibstoffmanagements beteiligten Mitarbeiter steigern können.

Verfügt Ihre Finanzabteilung über das
erforderliche Rüstzeug?

Veränderte Erwartungen und neue Risiken im Liquiditätsmanagement wirken sich auf die Finanzabteilungen aus. Erfahren Sie mehr über die von Industrie-Experten empfohlenen Werkzeuge zum zukünftigen Vermögensschutz von Unternehmen.

Zum Podcast
image03
Latest NewsMore News

News

OpenLink Named Top Energy Trading Risk Vendor in the 2016 Chartis RiskTech100® Rankings

London and New York – February 29, 2016 – OpenLink, the global leader in trading and risk management solutions to the energy, commodities, corporate and financial services industries, has been named the leading vendor for energy trading risk in the 2016 Chartis RiskTech100® report.

The report evaluates the world’s most significant companies in the risk technology sector and is acknowledged globally as the most comprehensive and prestigious study of risk technology vendors. OpenLink’s leadership status follows a strong period of growth for the firm – signing a record over 30 new energy and commodity clients last year.

Commenting on the success, Ken Knowles, Executive Vice President of Product Management for OpenLink, said: “Further recognition in the 2016 Chartis RiskTech100® report reflects our continued commitment to investing in our products, our people, and delivery. At a time of increasing cost pressure and market volatility, more firms are looking to optimize technology investments with an integrated energy trading and risk solution that minimizes exposures and maximizes operating efficiency and profits, with enhanced decision-making analytics. We will continue to build on our leading industry expertise and standards to ensure our clients maintain a competitive edge in their respective markets.”

Peyman Mestchian, Managing Partner at Chartis, added: “OpenLink scored highly across all the areas we reviewed – cross-asset library capabilities, broad coverage of asset classes and risk measures, front to back office functionality and reporting. An area of particular strength is the integrated nature of OpenLink’s platform. We believe seamless integration between key functions such as risk, accounting and physical management is, and will continue to be, increasingly important for firms trading energy.”

The leadership position follows continued industry recognition for OpenLink, who ranked as a ‘leader’ within Gartner’s Magic Quadrant for Trading Platforms in 2015. OpenLink also took top spot for ‘Energy Trading Risk Management’ in Energy Risk’s rankings, and was voted as ‘Commodities Trading Systems Leader’ in the 2015 Risk Technology Rankings. It now has over 600 clients worldwide and solutions utilized by more than 37,000 users.

About Chartis

Chartis is the leading provider of research and analysis on the global market for risk technology and is part of Incisive Media which has market leading brands such as Risk and Waters Technology. Chartis' goal is to support enterprises as they drive business performance through better risk management, corporate governance and compliance and to help clients make informed technology and business decisions by providing in-depth analysis and actionable advice on virtually all aspects of risk technology. RiskTech Quadrant® and RiskTech100® are registered trademarks of Chartis Research (http://www.chartis-research.com).

Back to news ›

Pressekontakt/Anfragen